Selamat Datang

Diri anda amat berharga sekali. Allah ciptakan semua yang ada pada diri anda sebagai amanah yang tidak ada tukar gantinya khusus untuk melaksanakan tugas menjadi Khalifah di muka bumi ini. Jagalah ia dengan baik kerana ia akan menjadi saksi di akhirat kelak.....

Friday, September 23, 2011

Doa Untuk Yang Sakit Gigi

Doa Sakit Gigi ini di kongsi daripada Facebook Perubatan Islam...semoga dapat dimanfaatkan.

Abu Abdillah al-Husain bin Muhammad al-Khawatimi meriwayatkan dari al-Husain bin Ali bin Yaqthin dari Hannan as-Syayqal dari Abu Bashir yang meriwayatkan percakapannya dengan Abu Ja'far al-Baqir as :

"Aku mengeluh kepada beliau bagaimana aku terjaga di malam hari kerana rasa sakit pada gigiku. Abu Ja'far berkata, 'Wahai Abu Bashir, bila engkau mengalami hal demikian, sentuhlah gigimu yang sakit dan bacalah surah al-Fatihah dan surah al-Ikhlas serta membaca : (ayat 88 daripada surah Al-Naml) .

Penyakit tersebut akan hilang dan tidak akan muncul lagi"



Bagi siapa siapa yang ingin mencuba mestilah memulakannya dengan keyakinan. Yang menyembuhkan segala penyakit dan kesakitan hanya lah Allah. 


Beberapa petua lain untuk membantu sakit gigi ialah dengan menekan point akupuntur di bawah cuping telinga dan di hujung tulang rahang berdekatan dengan telinga. Tekan perlahan-lahan mengikut lawan arah jam. Mudah-mudahan membantu sakit gigi anda.



No comments:

Post a Comment